Eva

onsdag den 27. august 2008

Mad, motion og vægt

Nu har jeg efterhånden prøvet at leve efter den nye pyramide i et stykke tid.

Det er ikke alle dage der er lige vellykkede. Min undskyldning indtil videre er, at jeg ikke er begyndt at danne de æg, der skal blive befrugtede - og jeg kan derfor heller ikke skade dem endnu.

Det går fint med mine måltider og mellemmåltider - men sundheden er smuttet et par gange om aftenen foran computeren de sidste par dage. Der er på mystisk vis forsvundet en pose M&M's. Motionen er også gået lidt i stå, men jeg skylder skylden på det dårlige vejr (katten lignede en druknet rotte, da jeg lukkede hende ind i morges).

Jeg burde nok i virkeligheden rose mig selv for de ting, jeg allerede har udelukket fra min dagligdag nemlig kaffe, hvidt brød, kartofler, ris og pasta. Så det går vel egentlig udemærket - altså lige bortset fra de få gange jeg har syndet om aftenen.

Vægten går det ikke helt så godt med. Jeg var helt nede på 54,9 i går morges. Og det er lige under min tilladte grænse. Jeg burde ligge stabilt på 56 kg (det er egentligt et minimum) for at være optimalt modtagelig for en graviditet. Men hvad skal man gøre når man er tvunget til at leve af grøntsager, frugt, fedtfattigt kød og groft brød. Det er jo ikke ligefrem den kost, der gør at man tager på.

Gad vide hvad der er værst:
1. At være tyndere end det bliver anbefalet
2. At spise alt det man ikke må, når man har PCO

Jeg gætter på valgmulighed nr. 2 - så jeg bliver på diæten.