Eva

mandag den 8. september 2008

Æg i massevis

Jeg var til scanning i morges. Og der er masser af flotte æg.
Så mange at han var bange for at jeg ville gå hen og blive overstimuleret. Han sendte mig hjem med en medicinsk blanding, der skulle sikre, at de æg der er for små til at blive modne, ikke udvikler sig yderligere, og de æg der allerede nu er flotte bliver ved med at modnes. Så jeg skal først tage ægløsningssprøjten i morgen, og så er der ægudtagning torsdag. Æggene var allerede nu 16-17 mm. hvilket er større end de nogensinde før har fået lov til at blive. Han mener ikke at æggene har fået lov til at blive modne nok de andre gange, så jeg krydser fingre for at det her virker.

Vi skal også overføre penge til klinikken i aften - har besluttet os for et klippekort med 3 forsøg. Og så satser jeg på at skæbnens ironi spiller os et pus, så jeg bliver gravid i første forsøg, og alle de resterende pengene er tabt. Det ville være den bedste løsning overhovedet! Kan man monstro bestille lidt livs-ironi? Om ikke andet så koster 3 ICSI behandlinger for kvinder under 35 år 43.000. Og tænk engang - det er det andre "normale" får ganske gratis, og så får de lidt sjov med i prisen. Det er vist mere, end hvad man kan sige om at blive gravid i et par kolde stigebøjler hos lægen.

Gad vide hvor mange gange man kan klare dette cirkus. Skulle man ikke mene at 5 IVF/ICSI behandlinger skulle være nok? Jeg skal bare blive gravid!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar