Eva

søndag den 28. juni 2009

Bekymringer kan man have nok af

Lige nu prøver jeg på at nyde at være gravid. Frygten for, at det kan være ovre lige om lidt, lurer i baghovedet, og der er blevet brugt en del tid foran computeren med at google om spontane aborter.

I materialet fra Trianglen står der at ca. 20% aborterer, men på nettet har jeg fundet ud af at det varierer med alderen.... Og jeg er jo heldigvis kun 29 år hele 3 måneder endnu, og har derfor ifølge diverse hjemmesider enten 5%, 10% eller 12% risiko for abort. Hvilket jo er en del mere optimistisk end 20%!

Men jeg ved godt, at jeg jo i virkeligheden ikke kan bruge det til noget, for enten får man lov at beholde fostret, eller også gør man ikke. Og så er statistikkerne jo egentlig ligegyldige. Meeen det gør da, at jeg har lidt mere ro i maven. Håber sådan det bliver ved med at udvikle sig!


4 kommentarer:

  1. Det håber jeg også for dig - rigtig rigtig meget!

    SvarSlet
  2. Ja, frygten den slipper man ikke af med, ikke engang når de er født. Godt at læse at abortrisikoen er lavere med din alder.

    Faktisk så syntes jeg, at det hjælper på bekymringerne, når man ikke googler og læser for meget på diverse debatsider for gravide!

    Jeg tror og håber på at det lykkes for dig nu - specielt med den spurt dit hcg har taget!

    Knus, Betty

    SvarSlet
  3. Åhh ja, de skide bekymringer! Vi kan ligeså godt se i øjnene, vi bliver ikke som de "almindelige gravide". Og hvor er det bare træls!
    Men med en så lang behandlingsproces, så er det bare umuligt at læne sig tilbage og sige "jeg er gravid og om 8 måneder føder jeg selvfølgelig et sundt og raskt barn".
    Jeg begyndte endelig at tro på det i uge 22, og bang, i uge 24 bliver jeg indlagt!! Man skal ikke tro man er noget :-)
    Men selvfølgelig vokser der 1 eller måske 2 fine spunker i din mave, det VED jeg, og sådan blir det :-)
    Tanker fra Heidi

    SvarSlet
  4. fantastisk!!!! snart har jeg ikke flere BIB blogger at følge!!!! så mangler vi bare Ønske og Ms. Keys og 2000 Happiness...

    SvarSlet