Eva

onsdag den 24. juni 2009

Stadig ikke helt højt nok

Beklager den manglende update.... Specielt overfor Heidi der ligger og keder sig (men passer godt på de to små i maven).

Tallet igår var 204 - det skulle have været minimum 228 før de var tilfredse. Så det stiger altså stadig, men ikke helt nok.

Næste blodprøve er på lørdag, og så er der nok en scanning allerede i næste uge. Her kigger de vist efter en "sæk" af en slags, som gerne skulle være synlig når hcg er over 1000.

Her troede jeg, at man skulle være glad, når man testede positiv, men indtil videre er stemningen ikke særlig jubelagtig. Men det er vel egentlig ikke så underligt, når det man har ønsket i snart 4 år endelig bliver virkelighed - og man så samtidig ryger under overvågning af frygt for at der er noget galt. Jeg tror egentlig også, at det er fordi jeg igennem de sidste mange år, er kommet til at se det som et så stort mirakel, at det da gav god mening, at det ikke kunne lade sig gøre.

Der bliver googlet meget herhjemme i øjeblikket, de fleste steder står der at tallet kun skal fordobles over 48-72 timer, og det lever vi vist fint op til. Se selv her, der står at "I ca. 85 % af alle normale graviditeter fordoble sig selv hver gang der er gået ca. 72 timer".

Men jeg tror lægernes frygt er, at der er tale om en graviditet uden for livmoderen. Ellers forstår jeg ikke, hvorfor de ikke bare kan give os fred - lade os nyde vores graviditet - og så tage chokket, hvis det ikke går alligevel. Men så ville vi da i det mindste have lidt glæde over det faktum, at jeg producerer hcg. Og derfor kan tage en graviditetstest der er positiv (hvilket jeg gjorde i går - bare lige for at bevise overfor mig selv, at sådan en test rent faktisk virker - jeg har taget et billede, så det er dokumenteret hvis der er nogle derude, der har samme mistro til tests).

Hov fik jeg lige skrevet - nyde vores graviditet - i det ovenstående? Jeg vælger at tro på at det nok skal gå. Selvfølgelig er jeg da gravid. Jeg mener 0-63-114-204 det er da en fin konstant stigning!!

Jeg er gravid!!! Sådan skal det nemlig være!!!

3 kommentarer:

  1. Jubiii. Efter min mening ser det meget lovende ud, jeg tror helt sikkert den er der. Kan godt huske det HCG helvede fra min GUL, det er bare træls. Men denne gang er den der. Var det ikke skønt at se de 2 streger :-)
    Glæder mig til at læse nyt i weekenden. Jeg har nu overlevet 2 uger på roskilde!!
    Knus Heidi

    SvarSlet
  2. ja for fanden og du bløder ikke og har ikke ondt! nemlig!
    men fedt de scanner i næste uge så kan de se om der er en foster/gestationssæk og om den sidder korrekt. og sidder den korrekt så er det "bare" at vente på at se hjerteblink i uge 7. lille jubii herfra

    SvarSlet
  3. Det lyder ræt overbevisende for mig, enig med fru P - ingen blod og ont og høyere hcg tall må da betyde at du er rigtig gravid! Meg og mine "frosty-pops" sender hilsner - msKey

    SvarSlet