Eva

torsdag den 18. juni 2009

Intet nyt er vel godt nyt?

Humøret er i bund. Hvorfor skulle jeg være gravid i denne omgang, når det ikke er lykkedes alle de andre gange? Og alligevel ligger håbet og gør tiden helt forfærdelig. Dagene går alt for langsomt, og samtidig vil jeg slet ikke vide om jeg er gravid. For så længe jeg lever i uvidenhed, så er livet som jeg kender det.

Der er ingen symptomer. Og sjovt nok har jeg en overbevisning om, at man da må kunne mærke om man er gravid! Alle de historier om "jeg vidste den var der, lige efter vi havde været sammen - det var ligesom der skete noget inden i mig" eller historier om kvinder der 1 uge inden testdag har kunnet teste positiv. Jeg ved godt, at det rent biologisk ikke giver så god mening at kvinder vil kunne mærke en graviditet inden testdag, og da slet ikke lige efter man har haft s*x. Og der er vel en grund til, at de ikke kan måle, at man er gravid før testdagen, nemlig at man indtil da ikke har dannet nok hormoner til at man (selvom man har dagens nymodens udstyr) kan måle en graviditet i blodet. Og så giver det da meget god mening, at det heller ikke giver symptomer endnu. Men alligevel, det kunne være rart hvis man kunne mærke det.

Men jeg er jo heller ikke gravid. Hvorfor skulle livet behandle os bedre i denne omgang?

3 kommentarer:

  1. Puha, jeg ligger her i min hospitalseng og følger med på din blog. Det er jo ikke så positiv læsning, desværre, men jeg kender alle følelserne SÅ godt.
    Jeg ved at jeg har skrevet det før, men jeg synes virkelig at i skal overveje at komme igang med fase 2, den gav os SÅ meget tro på livet igen. Pludselig kan man sige (uden at tvivle), vi bliver forældre, på den ene eller anden måde, og det bliver FANTASTISK. Jeres fase 1 udløber jo også på et tidspunkt! Ja jeg synes ihvertfald at det en enorm ro og skønt at se lyset igen :-)
    Men nu skal du tro på dine skønne æg, og en positiv test.
    Knus Heidi

    SvarSlet
  2. Helt enig med Heidi, synes også det var fantastisk at opleve fase 2 og få troen på at vi alle bliver forældre på den ene eller den anden måde....
    men nu skal du bare koncentrere dig om at ruge, hvornår er BP? knus Fru P

    SvarSlet
  3. Jeg håber sådan for dig. Har intet mærket de tre gange jeg er endt med en positiv test, så intet nyt kan godt være godt nyt! Knus og XXXXXXXXX Betty

    SvarSlet