Eva

onsdag den 31. marts 2010

Amme indlæg nr. 4

Det var vist lidt for tidligt jeg skrev, at cremen nok virkede.

De sidste mange amninger på venstre side har været smertefulde, og ved den sidste amning stortudede jeg bare ved tanken om at den lille mund, der helt klart søgte efter mad, snart skulle guffe derudaf. Manden blev nødt til at hjælpe til - for jeg kunne simpelthen ikke selv.

Jeg ringede til min egen læge i morges kl. lidt over 8, men blev mødt af en telefonsvarer der fortalte at de havde aftenkonsultation onsdag aften og at man skulle ringe på deres mobiltelefon mellem kl. 8 og 9. Jeg tolkede det som at jeg først kunne få fat på dem i aften - men da jeg ringede til sygeplejersken (som var ved telefonen mlm 14 og 18) fik jeg at vide at de var gået på påskeferie, så min eneste mulighed var vagtlægen - som først åbner kl. 16.00. Så prøvede jeg at ringe til sundhedsplejerskerne - men de er også taget på ferie.

Jeg er træt af at tude. Har grædt alt for mange tårer før, under og efter amningen. Jeg kan ikke mere. Jeg vil ikke mere. Jeg orker ikke mere..... Jeg er træt, træt, træt og vil bare gerne sove. Væk fra det hele - væk fra amninger hver 3. time - væk fra ansvaret - væk fra alle de dumme tanker. Ikke engang i søvnen får jeg fred. Det hele er fyldt med tanker om Eva, amning, manglende søvn...... Lige nu kan jeg bare ikke mere....

4 kommentarer:

  1. Øv hvor er det bare træls, at det skal drille og ødelægge det hele. Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det er, men kender godt det der med at opgive alt, når man har ondt. Så kan alt andet være lige meget. Smerten skal bare gå væk. Jeg håber virkelig for dig, at der snart kommer en løsning, så du kan finde glæden frem igen. Det er jo ikke meningen, at du skal græde flere gange om dagen på grund af smerter.

    SvarSlet
  2. Sikke noget møg! Hvor vildt at du stadig holder fast i amningen på trods af dine mange smerter. Det er jeg ikke sikker på at jeg kunne. Sender dig et kæmpe kram. Du kæmper SÅ bravt for din lille Eva og selvom det måske ikke føles sådan, så gør det dig til en fantastisk mor!

    SvarSlet
  3. Åh nej, det lyder slemt. Godt at du tager det alvorligt og beder om hjælp. Du skal have hjælp nu, det går da slet ikke det der.

    Hvis det ikke går med vagtlægen, hvad så med hospitalet. Du fødte på Riget ikke? Hvad med at kontakte deres amme-ambulatorie og fortælle dem at du er helt desperat?

    SvarSlet
  4. Av av av det lyder bare ikke rart!! Håber du kan få noget hjælp så i kan løse problemet på den ene eller anden måde!!

    SvarSlet