Eva

torsdag den 1. april 2010

Amme indlæg nr. 5

Forhåbentlig det snart er slut med alle mine indlæg om amning....

Vagtlægen var ganske uhøflig, og det virkede kun som om jeg skulle så hurtigt ud af røret som muligt. Efter jeg havde fortalt halvdelen af historien, sagde han at han slet ikke var enig med sundhedsplejersken i at det var svamp. Nix det var bare et spørgsmål om at jeg fik lagt hende forkert til.... jeg kunne tage et par panodiler hvis jeg havde smerter (øhh og hvad var det lige et par sølle panodiler skulle gøre???). Og jeg kunne også købe noget lokalbedøvende creme som jeg så skulle vaske af inden amningen. Men i bund og grund så virkede mit problem ganske uvigtigt for ham, så jeg fik taget mig (endnu) en ordentlig tudetur bagefter.

Jeg har lånt en udpumpningsmaskine af min søster, som jeg har brugt på venstre bryst i et døgn. Super dejligt at kunne amme på højre og pumpe ud på venstre samtidigt - for så går der 4-8 timer før jeg skal til ammeriet igen :o) Nu har jeg så prøvet at lægge hende til venstre igen - og faktisk var smerterne slet ikke så slemme.

Så måske den dumme vagtlæge havde ret. Han kunne bare godt have været lidt sødere, mere pædagogisk eller bare mere lyttende. Jeg prøver venstre side igen når Eva vågner - så får vi se om smerterne stadig er på retur. Jeg fortsætter nu med cremen mod svamp, for smerterne imellem amningerne kan lidt udpumpning altså ikke hjælpe på....

3 kommentarer:

  1. Åh, findes der noget mere ydmygende?

    Den lokalbedøvende creme var måske et forsøg værd - til smerten mellem amninger.

    Og så synes jeg stadig at du skulle forsøge at ringe til nærmeste ammeambulatorium. Strengt taget er Eva måske lidt for gammel, men de afviser dig næppe og det er alt andet lige dem der ved mest. Hvad ved vagtlæge og praktiserende om den slags?

    SvarSlet
  2. Åh, hvor du kæmper. Det er så sejt! Det er IKKE nemt at amme, og jeg syntes sgu heller ikke det var så rosenrødt som det blev lagt ud til. Men lige pludselig - så bliver det nemmere. Husk uldammeindlæg, så du ikke scorer en gang brystbetændelse oveni (siger en der har haft det 10! gange). Og ja, så er det med teknikken sindssygt vigtigt. At hun gaber helt op - så gør det heller ikke så ondt.

    Men sikke en åndssvag vagtlæge! Han har TYDELIGVIS ikke prøvet at amme! Åh, hvor bliver jeg p.issssse sur, når jeg læser sådan noget!

    Som knock skriver, så synes jeg også du skulle få noget hjælp - udover SP. Hvad med ammenet.dk - jeg mener det er dem, der har sådan nogle frivillige ammerådgivere. Jeg ringede faktisk til een af dem, da Asbjørn ikke tog nok på i følge kurverne, og det var bare en der boede i området, og hun var rigtig sød og gav mig et par gode råd.

    Det lyder som om du kæmper og jeg håber at det snart lysner og du kan nyde din lille skat. Men altså - det er sgu hårdt i starten. Øv.

    Ja, og surf på nettet og se tv, så er det ikke helt så kedeligt. Og en dag spiser hun på mindre end en halv time.

    Knus til dig

    SvarSlet