Eva

søndag den 28. marts 2010

Amme indlæg nr. 2

Hmm. Her har jeg gået og håbet på at lidt creme mod svamp ville være den hurtige løsning på problemet, men jeg synes ikke rigtig det har haft den store effekt endnu.

Nogle amninger går udemærket, men andre er helt til hundene. Da jeg lå og ammede i nat, blev jeg nødt til at tvinge hende fra brystet 2 gange, fordi det simpelthen gjorde så ondt, så ondt. Det værste var næsten at jeg jo blev nødt til at lægge hende til igen, for hun var jo ikke blevet mæt. Så der lå jeg og gjorde hovedpuden helt våd, mens Eva lå og guffede i sig til den store guldmedalje.

Det gør det heller ikke bedre at Eva ikke havde taget helt nok på, så jeg skal amme hende hver 3. time i stedet for hver 4. - og hvis hun allerede melder sig efter 2 timer, så skal jeg lade hende komme til brystet. Så nu er der endnu kortere mellem amningerne.

Jeg har en aftale med jordemoderen om at jeg skal ringe til hende imorgen - og det er tiltrængt, for mine bryster kører virkelig på sidste blus, og tanken om helt at droppe amningen bliver mere og mere tiltalende. Selvom bare tanken om at måtte opgive helt, gør ondt helt ind i sjælen. Jeg har altid tænkt at det ville være fint med et flaskebarn (jeg er det jo selv) men nu når jeg står her, vil jeg bare så gerne have det til at køre. Hvis mine bryster da bare ville holde op med at gøre ondt i mellem amningerne - men smerten flytter bare fra brystvorterne til hele brystet.

3 kommentarer:

  1. Det lyder frygteligt! Undskyld hvis det er et tåbeligt spørgsmål, men kan ammebrikker ikke hjælpe?

    SvarSlet
  2. Åh hvor lyder det bare smertefult. Det ikke lige det man forventer. Kan godt forstå din frustration. Håber du finder en god løsning, for det der er da ikke til at holde ud i længden.

    SvarSlet
  3. Av av av! Din stakkel! Ammebrikker lyder slet ikke tosset.

    SvarSlet