Eva

lørdag den 17. januar 2009

Progesteron

Stadig ingen opregulering. Progesteron niveauet er stadig for højt, til at de vil starte opregulering. Så der er ny blodprøve og scanning i næste uge.

Det har pustet lidt liv i håbet, at mit progesteron niveau ikke opfører sig som det bør. Det har det sandsynligvis heller ikke gjort de andre gange - og progesteron kan ødelægge æggenes kvalitet. Så jeg krydser fingre for, at dette betyder flere befrugtede æg eller bare en sikker blastocyst til oplægning (håber jo inderst inde på to blastocyster, men det er vist for meget at håbe på).

Tankerne kredser også en del om livet, hvis jeg aldrig bliver gravid - eller bare livet efter en (forhåbentlig) graviditet. Lige nu går tankerne på, at jeg aldrig behøver bekymre mig om hormonforstyrrende stoffer i cremer, at jeg kan drikke mig fuld når jeg har lyst - eller bare taget et enkelt glas om aftenen, at jeg kan spise lige så meget sukker som jeg har lyst til, at jeg aldrig igen behøver bekymre mig om hormonindsprøjtninger, scanninger, p-piller.... og listen kan blive meget lang. For jeg synes lidt for meget tid går med at bekymre mig, om alt det jeg ikke må og alt det jeg skal.

1 kommentar:

  1. Det lyder da lovende, at de nu finder ud af, at der har været noget galt - for så kan man jo gøre noget ved det :)
    Jeg krydser med dig. Det ville være storartet med mindst én sikker blastocyt til oplægning!

    Knus,
    Ønske

    SvarSlet