Eva

mandag den 9. november 2009

Influenza, scanning og en voksende mave

Så var det tid til "uge 24" lægebesøg sidste torsdag. Livmoderen blev målt til 24 cm (tror den bliver skubbet en del fra siden af pga. muskelknuden) og blodtrykket var helt normalt. Så fik vi også snakket lidt om influenza vaccinen, og jeg har valgt at takke nej. Risikoen er stadig meget lille for at man kommer til at mærke noget alvorligt til influenzaen, og der er ingen umiddelbar risiko for barnet. Så jeg tager influenzaen hvis den slår ned, og så må jeg tage kontakt til lægen der og evt. få noget tamiflu, hvis det skulle blive nødvendigt.

Fredag var vi til endnu en scanning af trolden. Den vokser helt som den skal, og vejede i fredags 690 g. Helt vildt at den lille er blevet så stor! Muskelknuden bliver ved med at være samme størrelse, så det er dejligt. Næste scanning er om 4 uger. Og så fik vi det fineste billede med hjem af troldens fod :o)

Jeg vokser! Har hele vejen igennem forløbet haft perioder hvor jeg bare ikke føler mig hjemme i min krop. Det er lidt underligt, for jeg har jo altid synes at gravide kvinder var super smukke. Og nu sidder jeg her og føler mig egentlig bare stor og ikke særlig smuk. Men hvem ved, måske det kommer.

3 kommentarer:

  1. Hvor lyder det bare skønt - det lille mirakel der svømmer rundt! Du deler jo krop med det nu - så kanskje ikke så merkelig at ikke kenne seg selv helt. Jeg synes selv behandlingen kan gøre min krop ræt så ugenkendlig til tider, både i det fysiske og med en ukendhet følelse også psykisk, så er det da ikke så merkelig at man får et lidt andet forhold til kroppen når en bliver gravid. Der er jo ræt mange hormoner som flyter rundt i den og laver all mulig ballade. Jeg tror nok det rætter sig ut efterhånden, så du kan nyde det hele, også inden guldet kommer ut! ms Key

    SvarSlet
  2. Det er så dejligt at høre at alt er vel!
    Med hensyn til H1N1 har jeg truffet samme beslutning.

    og så er jeg iøvrigt overbevist om at du er smuk med smuk på! Men det kræver jo lidt tilvænning, når man pludselig bliver en hel anden at se på.

    SvarSlet
  3. godt at høre at alt er ok, jeg er er enig mht H1N1 vaccinen, men synes det er træls at man ikke kan få et ordentlig råd af hverken EL, JM eller sundhedssyrelsen

    SvarSlet