Eva

tirsdag den 3. februar 2009

Halleluja for bedøvelse der virker!


Hvor er det dejligt når det smertestillende virker. Var næsten helt høj lige efter - og hvis det bare var sådan hver gang, så kunne jeg sagtens gøre det mange gange til.... Altså hvis det ikke lige var for den psykiske belastning. Men det er første gang, at jeg ind i mellem kunne følge med på skærmen, hvor man kan se hvad laboranten ser - og jeg kunne dermed følge lidt med i antallet af æg. Og et par af de gange hvor han stak, da mærkede jeg absolut ingenting!

Jeg fik taget 8 æg ud, og de ligger lige nu i en skål i Hellerup og hygger sig med mandens bidrag. Der skal bare ligge en enkelt lille bitte baby, og jeg vil være mere end lykkelig.
De ringer på torsdag for at meddele hvor mange æg der har delt sig, og hvis der er mere end 5 styk, så dyrker de videre til blasocyster. Men så skal æggenes kvalitet have taget sig et kvantespring i forhold til tidligere forsøg, hvis det skal kunne lade sig gøre. Så jeg satser og håber på to flotte æg, der bliver lagt retur på torsdag.
For at være helt ærlig, så er jeg heller ikke sikker på, at jeg psykisk vil synes det er sjovt, at skulle igennem 5 dage med daglige status-opringninger fra klinikken. Sidst gik deres meldinger jo lidt frem og tilbage, og det samme gjorde mit humør - gik fra at være i himlen - til at være i helvede - og så endte jeg i himlen igen - bare for at ende i helvedet, da jeg fik taget en negativ blodprøve. Der er grænser for hvor mange rutcheture, jeg har lyst til at udsætte mig selv for.
Uhh det er spændende!

2 kommentarer:

  1. Tillykke med ægudtagningen! Jeg går også på Trianglen, og er også meget begejstret over deres smertedækning, jeg beder altid og rigeligt! Krydser alt for dine små basser!

    Knus, Betty

    SvarSlet
  2. Spændende, jeg håber på fine æg til oplægning. Jeg kender alt til denne pinefulde ventetid fra ægudtagning til oplægning - min absolute hade-periode.

    Knus fra Monja

    SvarSlet