Eva

onsdag den 9. december 2009

Smerter igen....

Smerterne kom desværre igen natten mellem mandag og tirsdag, så igår fik jeg en hastetid hos en læge på svangreambulatoriet. Og selvfølgelig var smerterne stort set forsvundet da jeg kom ind til ham..... Typisk. Nå - han scannede, følte efter og tilkaldte derefter overlægen der kom slæbende med en ung læge under uddannelse. Så hele tre mænd stod og undersøgte maven og underlivet. Godt man har været igennem fertilitetsbehandlinger - ellers tror jeg da at den oplevelse kunne have været lettere grænseoverskridende.

Og det ER muskelknuden der giver lyd fra sig. Om det var et spørgsmål om den blev mast, eller om den bare giver lyd fra sig uden årsag, kunne de ikke svare på (håber på det sidste, så smerterne ikke kommer til at komme oftere, som babyen bliver større). Jeg fik en recept på noget smertestillende - meeen overlægen sagde at det kunne reducere fostervandet og at der kunne ødelægge blodkarerne i babyens lunger. Men at så længe jeg kun tog dem i omkring 2 dage af gangen, så var det helt ok..... øhhh jeg var ikke helt tryg på dette tidspunkt. Da jeg så læser indlægssedlen står der følgende under punktet graviditet:

"Du må ikke tage Diclon de sidste 3 mdr. før forventet fødsel. Du må kun tage Diclon i de første 6 mdr. af graviditeten, hvis det er strengt nødvendigt og efter aftale med din læge."

Det er rart at have en nødbremse i skuffen, men tror helt ærligt ikke at jeg kommer til at tage dem. Så vil jeg hellere græde mig igennem smerten og gøre alt for at babyen ikke bliver udsat for dette - åbenbart ikke helt ufarlige præperat.

Der er desuden bestilt barnevogn - Emmaljunga Big Supreme i "offroad" med cryptonite stel. Jeg har taget hul på at lære at strikke, så den første lille bolero til vores prinsesse er undervejs. Der er en del småfejl - men hun er nok ligeglad :o). 3. trimester er godt igang, og glæden bliver bestemt ikke mindre!

1 kommentar:

  1. Jeg ville også lade pillerne forblive i skuffen, for det lyder da virkelig ikke betryggende. Men hvor er det synd for dig, at du skal lide på den måde.
    Det lader dog til at du stadig har dit gode humør og glæden over graviditeten i behold og det er dejligt!
    Barnevognen er super fin :0)

    SvarSlet