Eva

fredag den 21. august 2009

NF scanning overstået

Så er nakkefoldsscanningen overstået! Den var der stadig, hvilket i virkeligheden var det, der bekymrede mig mest inden scanningen. At den ville være borte har fyldt rigtig meget i mine tanker. Men den var der, og den bevægede sig fint inden i min mave. Risikoen blev vurderet til 1:13.222. Et fantastisk tal synes jeg!

Oplevelsen blev dog en smule trykket, allerede da jeg sad i venteværelset. Sekretæren kom ind og sagde, de havde ringet fra gynækologisk afdeling, fordi jeg også havde en tid hos dem. En af de andre mente, at hun kunne se, jeg var skrevet op til en abort. Hvilket jo ikke kan være længere fra sandheden.

Efter scanningen blev vi sendt på gynækologisk, og der var ingen der havde lyst til at fortælle hvorfor vi var der, før vi blev ført ind til to læger og en sygeplejerske. Det viste sig, at min egen læges kommentar, om at jeg havde haft celleforandringer, havde gjort, at der var blevet bestilt tid til mig. De undersøgte mig, og så heldigvis intet der tydede på, at der var noget galt. Vi vil få et brev fra dem, når de har modtaget papirerne fra den læge der udførte keglesnittet. Her vil de tage stilling til, om der skal gøres noget mens jeg er gravid..... Men det får de altså ikke lov til. Vi har kæmpet fire år for at få en baby - og så skal de altså ikke rode rundt i mit underliv!

Men babyen har det fint - og det må vel være det vigtigste lige nu!

1 kommentar:

  1. Rigtig dejligt at bebs har det fint! Og taller er jo helt fantastisk!
    Jeg kan sagtens følge din modvilje imod at de rører dit underliv. Man har lov til at være modvillig, efter 4 lange år som BiB! - Og jeg krydser da også for, at der slet ikke er nogen grund til at gøre andet.

    Knus

    SvarSlet