Eva

torsdag den 10. juni 2010

Sandheder til en baby

Jeg ville ønske, der var et par ting, som jeg kunne fortælle Eva.

1. At barnevognen ikke bliver til et uhyggeligt monster når man er træt - men at det faktisk er et dejligt sted at falde i søvn og sove.

2. At tankerækken "jeg har det ikke godt, så jeg hyler og bruger hele kroppen til at bekæmpe ubehaget med" skal erstattes med "jeg har det ikke godt, så jeg slapper af og falder i søvn".

Til punkt nr. 1 er vi begyndt at træne - vel at mærke når hun er i godt humør og er vågen. Idag har vi været i den lokale købmand, og hun græd næsten ikke undervejs.

Punkt nr. 2 gik det rigtig godt for et par uger siden, men så skete der noget uforklarligt og hun nægtede at falde i søvn uden at blive lullet i armene af far eller mor. Idag tog jeg beslutningen om at jeg ikke tager hende op - og det virker faktisk. Hun er selv faldet i søvn i dag - dog indledt af lidt gråd og utilfredshed. Men det eneste jeg har bidraget med er en sut og kærlige ord. Og det er noget min ryg værdsætter!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar