Eva

torsdag den 7. januar 2010

Tredje besøg hos jordemoder

Så er tredje besøg hos jordemoderen overstået. Jeg forstår ikke helt hvad vi skal til alle de besøg for, da vi jo også har haft en række kontrolscanninger og derfor har godt styr på at hun vokser som hun skal. Nå ja - men det var nu meget hyggeligt alligevel.

Bevægelserne i maven har ændret sig markant over de sidste par uger. Før var det et spark hist og pist, og en gang i mellem en følelse af, at hun nærmest hoppede i maven på mig. Nu er det blevet mere "jævne" bevægelser. Hele min mave bevæger sig på mystisk vis, når jeg ligger på ryggen, - arme og ben bliver kørt hen under mit maveskind, og jeg har følelsen af at hun laver kravleøvelser, når jeg ligger på den side, som hendes ben vender til. Fødderne er meget tydelige. Det er så hyggeligt, at man nærmest kan gribe dem, når de stikker ud af højre side af maven. Nogle gange bliver det også ret voldsomt, som om hun prøver på at finde en nødudgang i min navle.

Trolden har fået sit navn, og kun min søster (der skal føde et par uger før mig) ved hvad vi har besluttet os for. Hun skal nemlig også have en lille pige, og skulle jo nødig snuppe det fantastiske navn for næsen af os... (manden har været noget nervøs....).

4 kommentarer:

  1. Ih nu bliver jeg altså helt nysgerrig Fru Larsen :)

    SvarSlet
  2. Venter spændt på at høre navnet...

    SvarSlet
  3. Spennende! også er det jo ikke længe til nu! Glæder mig til februar!

    SvarSlet