Eva

fredag den 25. september 2009

Oldgammel 30 årig

Må man godt have lidt ondt af sig selv engang imellem?

Jeg ringede til jordemoderen i går morges, til lægen lige efter, kl. 10.30 fik jeg en tid, og 10.40 ringede lægen til Glostrup hospital for at høre, hvad hun skulle gøre med mig.

I et stykke tid har jeg undret mig over en klump/bold, der ligger til højre for livmoderen. Den er vokset, og gjorde mig efterhånden lidt nervøs. Lægen undrede sig ligeså meget, hun målte den til 8 gange 8 cm, og begyndte at mumle om indlæggelse, operation og omtalte den som en tumor. Begrebet tumor har for mig en bestemt betydning - nemlig kræft. Hun sagde meget andet, men begrebet tumor blev sjovt nok hængende i min bevidsthed.

Jeg blev ikke indlagt, men fik en tid på Glostrup i dag kl. 13.40, og de kunne konstatere at det heldigvis kun er en muskelknude der er vokset. Den er blevet så stor, at blodforsyningen ikke længere kan følge med, og den er derfor begyndt at dø indefra. Det kan åbenbart give store smerter - hvilket den heldigvis da ikke gør endnu. De kan ikke fjerne den, da den ligger delvist i livmodervæggen, så den skal blive siddende, og så kan de hjælpe med smertestillende hvis det bliver relevant. Jeg skal scannes 1 gang om måneden for at følge med i om barnet bliver ved med at vokse som det skal, da det åbenbart for nogle kan blive et problem.

Hmm alt i alt er både jeg og babyen stadig i god form! Men sikken måde at bruge sin 30 års fødselsdag på. Jeg føler mig mindst 15 år ældre end jeg gjorde for 3 år siden. Jeg er helt ødelagt, og fik ikke sovet meget i nat.

Dejligt at min sikkerhedspakke er ankommet - babywatcheren er blevet brugt i stor stil siden den ankom i tirsdags. Mange tak til Fru P!! :o)

3 kommentarer:

  1. (Selvfølgelig må man have ondt af sig selv, - er det ikke selve meningen med at have en blog? Eller er det bare mig der misbruger den til det samme?)

    Tillykke med fødselsdagen! - Jeg håber du blev fejret af andre og bedre, end af lægen. Sikke en forskrækkelse du skulle igennem :0/

    Babywatcheren må være den ultimatve gave til den gravide kvinde. Måske den en dag går videre i arv i blogland :0)

    Forsinket fødselsdagsknus,
    Ønske

    SvarSlet
  2. Puha for en forskrækkelse! Det er "sjovt" som hjernen hører de ting den frygter, og så har svært ved at høre resten. Dejligt at det viste sig "bare" at være en muskelknude - håber den dør en stille død uden at give dig problemer!

    Forsinket tillykke:) Håber du alligevel blev fejret lidt?

    p.s. hvis man ikke må have ondt af sig selv så tror jeg min blog skal banlyses:) (hmm hvordan staver man egentlig til det?)

    SvarSlet
  3. For en skrekk! Virkelig en ultimat skrekk. Jeg blev så bange da jeg startet at læse dit indlæg, og så glad da det viste sig at ikke være det værste. Nu krysser jeg fingre for at du ikke får noget bøvl eller smerter! Og tillykke med de 30 år! Ms Key

    SvarSlet