Eva

torsdag den 10. september 2009

Første jordemor besøg

Så var det tid til første jordemor besøg. Jeg var forberedt på at det kun ville være snak, snak og snak, men det var faktisk en positiv oplevelse. Hun kommenterede vores lange vej til graviditeten, og vi fik begge lov til at sætte lidt ord på vores foreløbige oplevelse med graviditeten, som vi stadig ikke helt tror på.

Men der var hjertelyd!! Hun sagde at vi endelig måtte ringe hvis vi blev bekymrede for om babyen stadig var i live, for så kunne vi komme forbi og høre hjertelyden igen. Dejligt at der er plads til at være lettere skadet igennem for mange psykiske op og nedture i behandligssystemet.

Hjertelyden var så dejlig at høre, at tårene endnu engang meldte sig. Det lød så stærkt og helt fantastisk!!

Når jeg tænker på at vi skal være forældre, sniger der sig altid en "med al sandsynlighed" eller "højst sandsynligt" ind i sætningen. Så det der med at tro - og være fast i troen mangler jeg stadig. Men det kommer forhåbentlig, når babyen begynder at røre på sig.

Og for øvrigt - så bliver det nok en dreng, hvis vores intelligender taler sandt :o)

1 kommentar:

  1. Kære Fru larsen, det lyder som et godt JM besøg og meget lig mit:-) godt at have en JM der har forståelse for det man har været igennem... vi tager os selv i stadigvæk at sige "hvis" istedet for "når".. tror desværre ikke det forsvinder før vi har hende i armene:-(
    Du fortjener absolut at "arve" min baby watcher den er så beroligende, jeg smider dig lige en mail. knus fru P

    SvarSlet